۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۱۳

مهر گزارش مي دهد/

نوروز 92 فرصت طلايي گردشگري مازندران/پیش‌بینی افزایش گردشگران در دور دوم سفرها

نوروز 92 فرصت طلايي گردشگري مازندران/پیش‌بینی افزایش گردشگران در دور دوم سفرها

ساري - خبرگزاري مهر: فعالان گردشگري مازندران معتقد هستند كه سفرهاي نوروزي سال 92 به مازندران در مقايسه با سال قبل از رشد بالايي برخوردار بوده و بايد نوروز 92 را فرصت طلايي گردشگري ايران قلمداد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با افزايش سفرهاي نوروزي در مازندران، اقتصاد گردشگري اين استان رونق پيدا كرده است. عليرغم اينكه هنوز آمار رسمي از سوي ستاد تسهيلات سفر مازندران كه بيانگر حجم سفرهاي نوروزي بوده ارائه نشده است اما هتلداران، صاحبان مراكز اقامتي، تفريحي و واحدهاي پذيرايي پس از مشكلات اقتصادي سال قبل، از اقبال گسترده گردشگران رضايت دارند و بازارشان گرم است.

پرشدن تمامي ظرفيت هاي اقامتي استان و واحدهاي استيجاري، حضور گسترده گردشگران در واحدهاي پذيرايي جاده اي و درون شهري ره آورد اقتصادي مطلوبي براي صنعت گردشگري مازندران به همراه داشته است.

افزايش مدت اقامت موجب مي شود تا گردشگران پول بيشتري در مازندران هزينه كنند و چرخه اي از خدمات مرتبط با صنعت گردشگري به حركت درآيد.

بالا رفتن نرخ ارز و گراني سفرهاي خارجي موجب شد تا بسياري از خانواده ها از سفر به آنسوي مرزها منصرف شوند و با هزينه بسيار كمتر باز هم لذت سبز شمال را تجربه كنند.

با توجه به شرايط اقتصادي موجود، سفر به مازندران در مقايسه با ساير نقاط كشور، هزينه كمتري دارد و بسياري از خانواده ها شمال را در مقصد سفر خود قرار دادند.

اما نكته ديگري كه مازندران را از ساير استانهاي كشور متمايز كرد، فعاليت هاي پرمخاطب فرهنگي و هنري است كه در سالهاي گذشته نظير نداشته و نشاط گردشگران را رقم زده است.

در ده روز گذشته و قبل از ايام فاطميه، گردشگران شاهد اجراي كنسرت هايي بودند كه خلا آن در استان احساس مي شد. اين مهم كه همه ساله گروه هاي موسيقي بي محتوا و لس انجلسي در كشورهاي همسايه با تبليغات وسيع ماهواره اي براي جذب مخاطب از داخل ايران به آب و آتش مي زنند، واقعيتي است كه نمي توان انكار كرد. كنسرت هايي كه مروج بي بند و باري اخلاقي بوده و نسل جوان را هدف قرار دادند.

واقع بيني مسئولان استان و وزارت ارشاد براي كم رنگ كردن محافل ناسالم كشورهاي همسايه موجب شد تا كنسرت هاي موسيقي برپا شده با اقبال گسترده مخاطبان روبرو شود و در فضايي سالم و با نشاط شاهد اجراي ستارگان موسيقي پاپ باشيم.

امسال مسئولان ميراث فرهنگي استان تصميم گرفتند تا تاريخ و فرهنگ بومي را هم در سبد گردشگران جاي دهند. رايگان كردن بازديد از موزه هاي استان رويكرد ستودني بوده كه با هدف توجه گردشگران به داشته هاي غني تاريخي و هويتي مازندران انجام گرفت.

با اين تصميم بازديد از موزه ها رونق گرفت تا گردشگران به اين مهم واقف شوند كه مازندران تنها در جاذبه طبيعي آن خلاصه نمي شود.

نمايشگاه ملي صنايع دستي در نوشهر با حضور 31 استان كشور ديگر رويداد مهم جالب توجه براي گردشگران نوروزي است. نمايشگاهي كه جلوه اي از آثار هنرمندان ايران اسلامي است.

روايت هنر صنعتگران مازني و ايراني تنها به نوشهر ختم نمي شود و براي بهره مندي هر چه بيشتر گردشگران 18 نمايشگاه ديگر نيز در شهرهاي مختلف استان برپا شده است.

جشنواره هاي بومي محلي، نوروز خواني، جشن هاي سبزينه و بادبادكها، جنگ هاي شادي را نيز بايد ويزگي هاي برجسته نوروز امسال برشمرد كه گردشگران بسياري را متوجه خود كرده است.

آنچه بيش از همه در اين جشن ها برجسته بود، خاستگاه مردمي بسياري از اين رويدادهاي فرهنگي و هنري است كه امسال حتي گوي سبقت را از اين برنامه ريزي ها دولتي ها ربوده است.

بسياري از روستاها و شهرهاي استان ميزبان جشن هايي بودند كه به صورت خودجوش و مردمي پايه ريزي شده و مخاطبان بسياري داشته است.

با فرارسيدن ايام فاطميه، جشن هاي نوروزي پايان يافت و برنامه ها و آيين ها رنگ و بوي معنوي و مذهبي به خود گرفته است.

پيش بيني مي شود در دور دوم سفرهاي نوروزي حضور گردشگران در مازندران افزايش قابل توجهي يابد.

کد خبر 2022817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha